Bayang- bayang Hati !

My Precious

27 June 2011

[PD50H] Dah orang ajak tu pegi jer lah...!! Nak sombong sangat apsal???

Situasi :" Awak nak kurus kan? " ...maka....


Si A mengajak si B join dia pegik erobik..
Si C mengajak si B pegi bersauna...
Si D merekomen 'stiker' pelekat bawah tapak kaki
Si E menjemput si B untuk join dengar ceramah kecantikkan untuk kurus badan..
Si F meracun si B untuk membeli produk pakaian dalam berkonsep 'barut nangka'
Si G mengajak si B pegi berjogging..
untuk menyahkan toksik dan lemak dari badan!



dan ader beribu2 lagi situasi lagik yang terpaksa ditempuhi oleh si B yang cantek manis ini ye adik2..
tak perlu dinyatakan semua..
demi menjaga hati mereka dan klorga mereka ya..


malangnya.. semua terpaksa ditolak demi kesejahteraan umat yg bernama si B ni tadi..



bila semuanya ditolak...
maka ader suara2 merdu peserta program realiti 'Mari Men-Nyah Kau Dari Sini Wahai Lemak' (MMNKDSWL) nahh!! amik ko.. shortfom pun panjang nak mamfus..
pun berkumandang..(untuk makluman..peserta program realiti MMNKDSWL ini tidak berkaitan dengan PD50H yer.. so jgn sesapa pun dok sibuk2 nk terasa..
walaupun vegitu identiti peserta yang mulut longkang U-Drain (u-drain sila google..)  tidak akan didedahkan sama sekali



Antara 'ayat-ayat cinta' dari mulut puaka ..

"Cemana nak kurus.... orang ajak takmo ikut..
dah la tak mo ikut ..
banyak songeh plak..
ader je alasan..
Dulu.. bila  sengsorang.. cakap.. takde kawan.. malu..
bila dah ader kawan ajak join.. eksyen la plak...
ni la orang panggil 'stupid eksyen ek elehh..''


woop...woopsss... ini sudah lebih ..tp takper..
sabarrr...!! sabarrr....!! bawak bertenang..
jangan membuat spekulasi yang bukan-bukan..
ni bukan kisah Lisa Surimaknani dengan balak baru dia Yusri K-Ar-Yu tu..
opsss...terlepas sudah..
ini jugak tkde kaitan dengan mana-mana ' abang long;..or abg ngah'..atau mana2 pertubuhan samseng kampung dusun yer..
so..pendek kata...
takde la sensasi sangat..hanya kisah peribadi..


jadi memandangkan ini kisah peribadi..
maka si B pun ingin menjawab kepada jawapan
'kenapa saya tak bleh ikut apa yg awak suruh'
mengikut kepada situasi di atas...
ok ini jawapannya..



S: Kenapa saya takmo pegi erobik?
J:..maafla.. tak minat la erobik mobik ni.. kalau tarian Zapin ok la jugak.. esok dh kurus bleh minta keja ngan Kementerian Kebudayaan..bleh ikut Usop Wilcha pegi 'Jerman' mcm dlm citer Zombie Kampung Pisang..


S: Kenapa saya takmo  bersauna?
J: Bukan takmo.. aper korang ingat anak ai si Ryan Reezqy tu tak menarik tertarik kau memang dabomm..udah di amiknya dia wat main pondok2.. 'tent' katanya..


S: abih tkmo cuba pakaian barut nangka?
J: bukan takmo... nak tu nak la.. tp...mana ler eden ader duit nk beli baju dalam n sluar dalam memahal cenggitu.. omak eden ckp.. 'ekau tu dah takdo harapan laei yo..maso omak ngadungkan ekau dolu pun udah 8kilo borat ekau dalam porut omak ni ha..lupokan yo lah..baik la ekau boli anak lombu ..boleh jugak omak bela..!!..:PP


S: Kenapa saya takmo gik jogging..?
J: Bukan takmo.. kalau  berjogging....mungkin ramai yg terkena histeria kerana ramai yang ingat ader berlaku gegaran gempa bumi yang berukuran..9.8 skala ritcher..dan sumer pusat2 gempa akan mengeluarkan amaran Tsunami..itu jam saper nak jawab? awak? tu belum kira ada berlaku retakan disepanjang jalanraya akibat hentaman padu kaki saya yg bersaiz 9 ni.. awak nak ganti jalanraya tu??

abih comano??


sonyap yo la..!!!
sobab itu suma alasan somato-mato!!
kalo udoh pomalas tu.. cakap yolah.. ekau pomaleh..!!


Full stop.

2 comments:

chilun @ cik pau @ bibimie said...

jom kurus @ www.langsingcantik.com
untuk keterangan produk sila ke maipilihdotcom.blogspot.com

Photography Malaysia said...

I just love with it!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...