Bayang- bayang Hati !

My Precious

26 January 2010

Aku masuk universiti @ FOTOTEACHER

Hehehe..at last...berjaya gak aku menghadirkan diri utk amik kursus fotografi di FOTOTEACHER... tu pun sebab ader member aku si Eda tu la..kalau tak jgn harap la nak leh join ..tmbh2 lak kt KL nun...Mr.King baikhati la sebab lepaskan aku...yelah bukan sumer husband leh kasik support macam dia tau... bila kita tinggalkan anak dah sure la dia yg kena jaga... kena kasik mandi, kasik makan..kasik tido...buat susu... kasik basuh ber*k... dan kasik mcm2 lagik...itu baru utk prince...kalau utk princess..kena tengokkan homework... kena layan cd..kena layan tengok wayang ...dan kena mcm2 lagi...hehe   ..kena PAU  pun ye gak...hehe....sian ayah kan...anak2 sumer dah tau nak pau dia...


Ni la Eda member aku yang tengah khusyukk gitu..



Peserta2 sedang mengodek2 'weapon' masing2...






 tembakkkkkkkkk!!!!!

Berbalik kpd citer aku td.... aku personally mmg berpuashati la ngan course tu...byk2 teknik2 baru yg akan membantu aku nak menghasilkan gambar yg lebih cun lepas ni (ye ke?)..hehe...harap2 la kan...sebab byk sgt ilmu baru yang aku dapat...dh dapat bezakan antara SHUTTER~APPERTURE & ISO..yelah sebelum ni aku takde ilmu khusus pasal2 fotografi ni...asal tekan TRY & ERROR jer...tanya sikit kat sifu aku Asmady Ahmad n sifu aku yg sorang lagik iaitu adik aku Alan tu ler...sebab tu kenkadang ader jadik ader yang HANCUZZZZZZZ!!





exam dapat ok la jugak...tp tori tak penting yang penting tu praktikal nyer tu... excellent kt paper tak penting kalau amik gambao mcm hampehhhhhhhhhhhh...




So aku nak  perkenalkan la gak sapa yang kasik talk utk course aku ni...nama Sifu baru aku ni.  En. Hasnuddin Abu Samah.. dr ADAN PHOTOGRAPHY.. dia ni aku tgk ader byk la gak pengalaman  amik gambar2 artis... cthnya amik gambar Dato' Siti Nurhaliza & Datuk K  kawin  dulu..uihhhh...mmg best la tgk shoot2 yang dia amik... selain dari tu amik gambar Outdoor Dr. FAzley Yaakub.... itu antara selebriti2 yang dia amik la..byk lagik yang dia shoot..cara penyampaian dia mmg best...ader lawak2...mmg tak boring...



En.Din tgh buat kelas tambahan di tepi bufe table








Aku tgh berposing dengan CT Nurhalica...



Yang paling best skali...amik course kt sini..makanan dia...Pehhhgggggggggggggg...mmg sedap2...puas hati la..3 kali makan sehari..sedap gilerrrrrr.....serioussss...ader ulam2...mcm makanan kampung....siap leh menambah lagik kalau mau..heheh...(ehh.??aku ni nak amik course ke nak pi makan ni... ;)  hehe... apapun...makanan mmg berkaitan rapat dengan sesi pembelajaran..sebab kalau perut lapar sure tak leh catch up nyer....(aku create jer statement ni...) sebab tu la aku n eda tak penah lewat nak keluar awal bila time makan..takut habis n terlepas makanan yang sedap2 tu..kalau terlepas makan..maknanya kami takleh la nak concentrate dalam kelas...kan rugi nnti..heheh....kan eda...???



 Ni la nasik yg dijamu....ni baru sikit jer...ader yg best lagik tp tak dan amik gambar..lapar sgt..




So kt sini ader la  gambar yg aku shoot dlm kelas tu...
 
 
 Ni flash  terkini SB 900..untuk NIKON

 
 Ni contoh Compct Camera yang funtionnnyer sama mcm DSLR..Brand ni jrg org pakai sebab terlampau bagus n mahal...saper2 yg malas nak bwk SLR berat2 mmg elok la pakai ni.. harga RM2800.00





 

cth over exposed...lens dh detect HITAM so kena cerahkan...means..cari la yg normal (grey ) utk  makesure dapat gambar yg natural..
 
 Ni  gambar yang normal exposure..


Sebelum abih kelas tu sempat la kami sumer bergambar ngan Sifu kami...mmg dia sporting kan..best n happening  tul....

 

dan akhirnya.




*








*








*








*








*

aku BERJAYA !!!!!!!!!   

(hehe...baru kursus ni jer..course yang lain lepas ni la plak..)

 






2 comments:

Sweetamieda. Blo said...

Tahniah!menarik nampaknya course ni.in sha allah..nak join juga nanti

Anonymous said...

Everyone loves what you guys tend to be up too. Such clever work
and reporting! Keep up the awesome works guys I've incorporated you guys to my blogroll.



Feel free to surf to my web page - bedrijfs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...