Bayang- bayang Hati !

My Precious

12 July 2011

Alhamdulillah....dah kluar lokap !!

Fuhhhh.....pegi KL ari Jumaat 8 julai 2011
sampai KL kul 2 pg..
9 Julai kena tahan...
dok dalm tahanan sampai 10hb..
dan..dah selamat dibebaskan..

alhamdulillah..
baru arini boleh mula berblogging..
biasa la.. masa dalam 'tahanan' mana leh buat entry baru dalam blog..
kaki ..tangan sumer kena ikat tak larat..
sendi sumer sakit bangettt...
kena plak tahan kat hotel kan....
tahanan 1st class memang cenggini...
dok kat hotel..sumer orang layan..
5 orang semuanya kena 'tahan'..
aQueen..Mr.king..Ryan...ayuni..n bibik !!!

aperpun..sumer diharap jangan panik.. tak kena mengena dgn 'itu'
DEMAM punya pasal tu yg kami kena tahan tu...
datang dari Penang jejauh.. tengok2 demam plak!!!
 'masuk lokap' (hotel) dah tk kluar2..sumer suara dah takde..
suhu badan dh naik tinggi.. sempat bwk ryan gik klinik jer..
sebab demam dia tak kebah..
sempat kluar gik breakfast kt shah alam..
plus gik melawat mengabiskan duit kt boutique U&I
(butik upin n ipin)

meh kita citer pasal 'Siri Pengembaraan Upin Ipin & Ipon' yang sempat kami pegi  sebelum semua kami ditahan..

Tak payah citer sapa yang sangat teruje bila jumpa ngan si botak 2 orang ni..upin n ipin..! terkenal seluruh dunia.. hebat produk mesia yang satu ni.. mmg tumpang 'vangga' la bila watak Upin n Ipin ni 'femes emes' kan....


so memandangkan dh kitaorang pegik ke Shah Alam ni.. maka sesi pengembaraan kami dimulakan dgn mengunjungi Butik U&I (Upin n Ipin )... serius wa cakap lu.. memang best gilerrrhh..(ni untuk org yg jakun mcm kami jer).. yelah..masuk situ jer dah terbayang2 berapa keping duit not rm50 akan terbang....!!

yelah mana tak nya.. sebelum masuk.. siap ckp kat anak2 yg reti bahasa iaitu Nureen n Ayuni.. "pls ye.. jangan lebih 20 hengget sorang.. ibu takmo beli byk2.. pilih yang mana2 betul2 berkenan jer..yg penting tak boleh lebih RM20!!!" ...(Ryan n Eve tak reti bahasa lg..so ayat tu tak praktikal)...


Bila jer masuk kedai tu...'wahhhhh....eeee...by​ k nyer barang..best nyer....(ayat ni yang terkeluar dr mulut sang IBU..anak2 senyap jer..:PP)....pilih punya pilih.. rupa2nya.. ayat itu sudah memakan diri sendiri..ibu pulak yang lebih2.. tolong pilihkan unutk anak2.. si Ryan terutamanya.. 'ko amik ini..ibu bayar itu.. ibu tengok ini..ko amik itu..amik..amik'..


lepas dah abih sumer duit yg kami bawak dari penang.. kami singgah minum kt gerai Upin Ipin ni plak..
nama gerai Geng's Corner..
order Upin JUice.. sedapppp... jomm arr try..

citer diakhir garisan ...ibu abih rm213 hengget !!! fullstop!!

moral of da story : Berhati2 ketika mengeluarkan ayat amaran..
skang ni IBU dah semakin paham 
bahawa IBUlah orang yg TAK RETI BAHASA ittew !
:PP sekian maceh!


4 comments:

notti netti said...

laa..ingatkan kena tahan apa tadi ? eheheh

Mama Kembar 3 said...

hahaha! tipah tertipu di awal awal entry hehehe. hmmm akhirnya ibu laa yg tewas bersopping sakan yer hehe

aQueen said...

notti netti: heheh.. kena tahan dlm hotel.. sumer demam terkejut+ sakit tekak.!! adess...silap time dtg holiday..

aQueen said...

Mama Kembar 3: hihi.. sila jgn tertipah tertipu ye..a'ah..last2 ibu yg poyo lebih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...