Bayang- bayang Hati !

My Precious

17 January 2011

Malu la sikit...!. budak kecit pun tau nilai erti kasih sayang.!!!

Salam.. ni..kisah 2 orang budak.. senang cakap.. abang kepada baby Eve..iaitu..
Abang Ryan.. dan sorang lagi..cousin kepada Eve iaitu Ayrisha.. 
actually entry ni mcm nak tuju..mmg nak tujukan kepada 
'SESIAPA JUA YG TERLIBAT SECARA LANGSUNG DALAM AKTIVITI
PENGGUGURAN DAN PEMBUANGAN BAYI"!!


malu la sikit weiiii... korang leh tgk la gambar2 kat bawah ni..
( ekceli byk lgik gambar dr mommy2 yg kat luar sana..)
betapa sayang nya.. si Abang ..si Kakak.. si Cousin.. kepada adik2..diaorang.. 
yang korang sebagai 'ibu'..tak kisah la korang kawin halal ke ..tak halal ker..
yg penting korang yg mengandung n bawak kandungan selama 9 bulan 10 hari.. !!
tak reti sayangkan anak!!... 

dah la buang.. buang pulak kat tempat yg jijik kotor yang mana korang pun tak sanggup kalau disuruh masuk kt dalam tu.. nak ke kalau org suh masuk dalam loji najis?? lubang tandas??? tong sampah??
sudah buat 'hal' 1 bab.. tak reti pulak hargai nyawa..si kecik tak kenal dosa pahala mana ada pahala nyer kalau buat benda tak senonoh tu..yg korang buat tu jugak yg jadi mangsa... kesian..

kasi la peluang dia nak lihat dunia..nak merasai nikmat kehidupan..
tapi takde la nak buat benda tak senonoh macam korang buat tu..!!!
bertanggungjawab la atas dosa yg korang cari seniri..
beri pada yang mahu. jangan di buang sana sini...

dah la.. malas la aQueen nak sembang pasal ni.. geram menyampah..
marah kalau datang bab2 buang bayi ni..
nah..!! layan jer gambar Ryan yg hanya berusia 1tahun 7 bulan dan
Ayrisha yg berumur 1tahun 6 bulan ni... yang dah tau erti kasih sayang dan 
sayangnya adik derang...



 Ini adik saya... saya abang dia...

 Cium ... sayang adik..
abang Ryan dah la.. ayrisha pun nak cium jugak...


 Jom kita sama2 tgk adik...


 Cium lagik... sama2 cium... sampai cium kat kaki..


 Ala bucuk adik abang... usap2 kepala...


 Cium lagiiii!!!... kan nampak tu.. sayang sangat kat adik.. seminit sekali nak cium..


Tepuk tepuk adik.. kasi adik tido...



Amacam? tak sedar kediri lagi?? 
malu la sket kat budak kecit ni !!!









hati yg marah pd sesiapa yg membuang bayi..


2 comments:

Liza said...

bila dah tak tau dosa pahala, tu yg jadik camtu

aQueen said...

a'ah tu la.. ada gak yg tau tp..tak pikir panjang masa nak buang tu.. !!dh la buang bunuh pulak tu..!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...