Bayang- bayang Hati !

My Precious

16 April 2010

"makcik merayu nak.. tolong jgn robohkan rumah makcik...plsss!!!"

huhuhu.... salam.. huhuh... sedih nih... tak tau nk ckp cemana.. sedih sgt bila dengar dialog yg sangat menyayat hati aQueen...citernyer begini..

Petang tadi..masa aQueen sedang berjalan2 dalam taman perumahan umah aQueen ni ler..tetiba aQueen ternmpak sorang makcik n sorang lelaki..terdengar la perbualan diaorang...


makcik:  "..makcik merayu nak.. tolong jangan robohkan rumah makcik ni..tolong lah..!!!!??"

lelaki:    " tak boleh makcik...kami kena robohkan jugak umah makcik ni.. ni tugas kami.." 

makcik: " ini rumah pusaka.. dh lama makcik tinggal kat sini..dah dekat 27 thn dah anak...tolong la.."

lelaki : "maaf la makcik..kami terpaksa...kalau kami tak buat kerja pecah/robohkan rumah makcik ni..nnti. gaji kami tak akan dibayar.." 

makcik: " ish..mana boleh macam tu.. ini rumah makcik..kamu nak robohkan ni rumah makcik..kenapa pulak gaji kamu yg tak dibayar..???

(lelaki didalam hati..ish..makcik ni byk lak soal dia ...)

lelaki: " ..begini makcik..kami terima arahan dr majikan  untuk merobohkan umah makcik ni....tolong ke tepi ye makcik..(sambil menolak makcik itu ketepi...) .. jgn ganggu tugas kami..nnti kami kena marah dengan majikan....."

makcik:  "ehh..jab..jab.. kamu nak robohkan umah makcik.. lps tu kamu kata majikan kamu akan marahkan kamu??..ish..makcik tak paham... (dalam nada marah...makcik menengking..).. cuba kamu terangkan pd makcik...aper kena mengena nya majikan kamu dengan umah makcik nih...????( sambil mencekak pinggang)


(lelaki tak dapat menahan sabar lagik terus menolak makcik itu sehingga terpaksa ditenangkan oleh lelaki lain)

lelaki: ..." makcikkk...ni dh kasik saya ilang sabar tau makcikkk!!!.....wahai makcik.. bukan ke makcik yg suruh majikan kami ni renovate kan umah makcik ni??!!!... kan makcik nak umah makcik jadik mcm istana??!!!!!...makcik jugak kan yg suruh majikan kami designkan porch keta makcik tu supaya leh muat 4 bijik keta dan 4 bijik motor ( 2 bijik dh rosak) dlm porch makcik tu....??? bukankah..???? bukann kah makcik oooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii????

makcik: eh ye ke? a'ah la.. makcik lupa...makcik dh soh kan budak aQueen renovate kan umah makcik la... sowii....anak marah ke??

lelaki: takde la makcik.. saya suker..!!!



ituler citer yg diadaptasikan dr kisah dongeng yg direka2 oleh aQueen iaitu perbualan diantara makcik Nor ( bukan nama sebenar... nama sebenar dia ..Makcik Milah...opsss..terbgtau lak..)..dengan lelaki ( Eko...yg majikannya nama aQueen...)..  

skrang korang leh tau...naper seminggu 2 ni aQueen sesenang jer bleh menhapdet vlog dengan jayanya n bleh jerk sesuka vlogwalking tanpa segan silu..ini sebab..umah makcik milah dengan umah aQueen ni..selang 4 bijik jerk... so..dr balkoni umah aQueen jerk aQueen dh boleh pantau kerja yg pekerja aQueen buat.. heheh...n lps tgk dari balkoni... terus masuk bilik n hapdet vlog... senangkan?  ( ala ..bukan slalu dapat pojek dekat2.. slalunya..jejauh sikit... hehe...kasik la can..)

dibawah nyer aderlah buktinya umah makcik yg telah dirobohkan...

 sesi merobohkan...

 Tu ha...umah aQueen yg balkoni kaler yellow diraja gopal tuh...yang balkoni penuh baju sidai tu..
aQueen berdiri dr situ ler..pantau kerja dr jauh...jauh la sangat kan...


 weii..org suh kerja...korang sedap ek lepak2 suh tokey jdik photographer lak... kerjaaaaaaaa!!!



Inilah umah makcik Milah yang akan diberi napas baru yg lebih wangi sesegar daun pudina...!!
hehe.. nntikan ye bila umah ni dh siap.. mmg harummm....!!

5 comments:

tricksrex said...

suspen la ibu aQueennnnnn ni

AeMieZ EzZanY said...

ala...sowi lerrr... bukan ...itu makna nya hati anak ibu ini lumbuutttt sgt selembutt bayuuu.. cece...

Bitter Sweet said...

heheh, punya la suspen sy baca tadi..rupa-rupanya :D

cantek la gambar! kualiti kelass

*Miss Geli^ said...

drama queen la mak ko neh..hahhahhahha

AeMieZ EzZanY said...

bitter sweet; hahah.... kalau suspen tu.. mmg awak ader hati yg lumbuttt sgt.. sure dh susah ati aper la nak jadik kt makcik tu kan..bagusssss..ader perasaan..

nogra: mung ni.. tau doh aQueen mmg drama Queen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...