Bayang- bayang Hati !

My Precious

15 April 2010

Aper 5 hengget??? kalau bleh makan ader gak pekdah nyer..

Salam.. eee... aper ke punya tergujatnya aQueen  smlm.. masa balik dr sekolah anak2 singgah la kt 'night market'..nak beli barang2 dapor.. yelah sumer dh abih stok metok.. ayam ..ikan.. sayur... lps dh siap beli sumer tu.. dh otw masuk keta.. tetiba princess ckp.."ibu .. nk beli ikan.. .." ..aQueen jawab ler.." ikan kan ibu dh beli td.. ni ha ayam pun ader .."..."tak la bu..ni ikan lain..."... ishh... ikan aper  la plak.. rupa2nya.. nak tunjukkan ikan ni ha... diaorang dh buat hal lagik.. dh start nak beli 'menatang peliharaan la plak.. semenjak start sekolah ni.. aQueen dh gazetkan bahawa.."NO PET AT HOME"... ye lah...dulu beli kucin..hamster... kura2... udang karang...itik pun penah... tapi malangnya.. sumernyer dh mamfus or dicurik or 'melarikan diri dr umah kami"... mmg tangan2 princess tu panas agakknya.. sebab tu menatang tu semua takleh setia ngan kami..


berbalik kpd citer ikan td.. so.. disebabkan ikan tu kecik n tak perlu dok dlm aquarium n tak pelu dicuci segala bagai pam n kolam...maka aQueen pun tanya la kt mamat tuh...


"dik.. baper hengget ni?.."
" ikan jer atau skali rumah dia ni kak..?"
"ikan jer la dik...umah dia nnti..akak carik la kt tmn2 perumahan mana yg nk lelong umah..."
"..ehmm..kalau akak nak ikan jer.. murah jerk kak..  5 hengget jerk!"
"aper 5 henggett... aper ke mahal sgt dek non ooiii.... ikan ni ..kt bendang amik free jerk.."
"ye lah akak.. mmg ler free...tp upah kami nak sauk berhadapan dengan risiko ular kt bendang tu.. saper nk bayar?..tu blum masuk ngan kena kejor tuan tanah kedauh lagik sebab menceroboh..."...


"uihh...aper ke terok sangat dek non.. "...memandangkan aQueen malas nak berisiko ngan ular n tuan tanah kedaun.. maka... beli jugak ler.. sorang sekor... aQueen beli skali ngan umah sebab takut takde pemaju yg nak lelong umah utk si "seekor 5 hengget tu"...  skali ngan umah budak tu kasik la 15 hengget.. aper ke punya mahal...



tak sangka aQueen.. dolu2 ingat..orang jual ikan ni sen2. jerk.. 80 posen..kalau paling mahal pun 1.50sen.. tu pun mmg dh cantik sgt dh ekor ikan laga tuh.. ni 5 hengget tp ekor dh mcm kain buruk...kalau 5 hengget tu boleh makan... ader gak pekdaknya.. tp mmg la beli jugak ..sebab malas nk ber'pencak silatt' ngan princess 2 orang tu...



lepas ni.. aQueen pun nk jual ikan  tu  gak la....silap2 bleh kaya...tp..kena la bersedia nak berjumpa ngan ulor... korang? sanggop?..aQueen? tak sanggoppppppppp !!


Princess bersama 'anak' mereka masing2...

2 comments:

bizzonline said...

seb bek dia x kate mahal beli watermark 5 hengget..larikkkkkkk

AeMieZ EzZanY said...

hahaha... mmg nak kata.. tp sebab lawa punya pasal ..kira halal la... tp mahal la gak... cabutttttttttttttttttttttt!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...