Bayang- bayang Hati !

My Precious

04 February 2010

Double Happiness !!!

salam...arini aku rasa seronok sangat..sebab aku dah berjaya meng'ader'kan 2 benda yang pada aku sangat2 penting utk proses pembelajaran anak2 aku disekolah. ..maklumlah diaorang kan sekolah jenis kebangsaan (Cina)...so dah pasti la agak sukar diaorang nak menguasai pelajaran kalau tak kena dengan caranya... memandangkan keadaan tu terpaksa aku hadapi .kenalah aku carik jalan mcmana nak tolong diaorang supaya diaorang tak ketinggalan di sekolah nnti...

1st Happiness!
so perkara pertama yang membuatkan aku sangat happy.. aku dah dapat cari cikgu yang akan mengajar diaorang dirumah...hehehe...lega sgt rasanya...dah lama dok carik..susah sungguh nak dapat....ader jerk halangan nyer tu.. bukan tak berminat nak hantar kt tuisyen centre tp waktu tu asik tak kena ngan schedule diaorang...huhu...sian...dah la balik sekolah kul 7 ptg...sampai umah kul 7.15 ( kalau gik makan kt luar lagi la lewat...) kul 8.30mlm dah start kelas tuisyen tu tmpat pun jauh di taman indrawasih tu... mmg tak sempat rehat la jawabnya...abih kul 10.30.. balik sure terus tidur... pagi2 dah bangun untuk wat homework plak kan.. kalau ikutkan mmg takde masalah pagi tu..tp diaorang ader kelas mengaji Iqra' plak..ha...kan dah kalut lagik...tu belum lagik kalau tak paham homework yg nak buat tu...pastu siap jer ngaji tu dh nak masuk sekolah petang plak...uihhh..pack sgt schedule tu sampai tgk pun kesian...budak2 cina kt sekolah diaorang tu takper la..diaorang takde kelas mengaji..balik sekolah malam tu dh leh buat homework..esok tu pegi tiusyen...dr tempat tuisyen plak terus gik sekolah...

so bila dah bincang2 n carik cikgu yg boleh ajar kt umah tu ( aku dpt no phone drpd cina yg jual topup depan umah aku ni...minta tolong dia carikkan dalam newspaper cina la..)..akhirnya dapat la cikgu yg nk ngajar tu...  lps ni dia akan ajar 5 subjek...Mandarin/B.Melayu/ English/ Maths & Science... kelas 3 kali seminggu...sebulan dalam rm250/seorang...kira ok la sebab 5 subjek..kalau kt tempat tuisyen tu..4 subjek rm170..ni sebab datang umah dia charge la duit minyak sikit..harap2 lepas ni dapat la cikgu tu ngajar diaorang dengan jaya nya heheh.. amin..

2nd Happiness !
yang keduanya pulak..aku dah belikan E-Dictionary Mandarin~ B.Melayu ~ English. brand BESTA...ni pun aku bnyak kali survey...ader byk sangat brand... yg mahal yang murah..yg kecik yg besar..yg kaler yg black&white... ader 1 tu brand Apple Tree..ok gak la..cntik sgt casing dia..hehe...( masalahnya aku bukan nak tgk cantik dia..aku nak input kt dalam tu ...hope yg boleh membantu anak2 aku tu la..).. input dlm Apple Tree ni pun ok sebenarnya...cuma dia nyer dictionary tu terlampau detail sampai aku pun konpius nak pilih yg mana perkataan yg sepatutnya aku amik ..huhuh..(tu lah org suh belajar rerajin dulu takmo)... brand2 lain EDUPOINT...yg ni...tak baper ok...dia guna kamus yg tak popular...kalau brand BESTA or Apple Tree tu  pakai kamus Dewan/Perdana/Oxford..tp Edupoint tu ntah kamus aper la yg diaorang install dalam tu...so kalau sapa2 nak beli ni aku tak rekomen la pakai brand Edupoint ni..kalau nak amik either Besta or Apple T tu..price ok la...lebih kurang jer...skang ni diaorang buat promotion... kalau BESTA yg aku amik ni.. beli yg latest tu n tambah lagik 1 ringgit dah dapat 1 lagik yg kecik tu.. (dah sah2 la dh includekan price yg kecik dok dalam tu...)...yg kecik ni pun power gak la...yg besar tu lagik la POWERRRRRR....hehehe...ader mcm2 kt dalam tu...MP3/MP4/ exercise utk saper nak amik exam UPSR/PMR/SPM..ish kalau nak tau lagik kena la beli..sama ngan Apple Tree tu pun skang tgh buat promosi..beli 1 percuma 1...( aper ni..bg la percuma 2...hahhaha)...so lps ni kena la aku mulakan exploran aku ni...aku pun tak sempat nak explore abih lagik!..kan baru jerk beli petang tadi...hehe..yg bestnya dapat Organizer skali tu..cantik..ader calculator lgik u..(elehh..kalau beli baru baper sen organizer tu..takper2 bersyukur la dr tak dapat apa2...)..

ini yg latest model utk e-dict ni..ader byk sgt funtion..sesuai utk banyak peringkat....


yang kecik tu la yg kena tambah 1 hengget lagi dh dapat dia... 
(kalau nak beli asing dlm rm398 kalau tak salah aku..)

  front view - small

  front view - big (main)

  
organizer..
 

So, itulah my d.o.u.b.l.e.h.a.p.p.i.n.e.s.s  today...ok la ye..nk start mengodek2 e-dict tu..kang tak tau pakai lak...

6 comments:

tricksrex said...

brape eh kak?ingat nak bg hadiah birthday utk adik.die mls nk bukak kamus kalo xtau.suke tny je.amek jln mudah.dulu kitorang siap berotan lagi kalo mls tp die senang je..

ermm budak2 skang pack kan jadualnye..sama la adik saya pon..pagi sampai ke malam,ade je agenda nya..

amelia shafer said...

trex..ader byk jenis..yg murah sekali yg akak kata tu dapat free tu..RM348 rasanya...tu yg ader mandarin..kalau yg takde ader yg murah lagi Malay English jerk..

yang akak punya color screen latest tu mahal sikit..3 bahasa RM1599..byk funtion dlm tu..ader lg yg RM1189, rm698 trex kena tgk mana yg sesuai ... tu lah...diaorang nyer agenda tu lebih dr menteri..

Anonymous said...

Hi, thanks for the e-dict info ya. I am planning to buy the Besta CD-668 for my Primary one boy.

Cheers

Nurul Zahar said...

Salam akak,

Salam perkenalan. Terjumpa blog akak waktu saya google pasal besta CD 688S. Saya pun tengah usha2 model ni. Christmas pun dah nak dekat ni, hopefully besta ada buat promotion. Nak hadiahkan pada 2 adik kesayangan saya yg sekolah cina. Seorang tahun depan PMR, seorang lagi tahun depan UPSR. Apapun kak, thanks for sharing.

Salam perkenalan.

Farah Jasni said...

Salam akak,

Sy terjumpe blog akak ni masa tgh survey pasal Besta & Apple Tree mmg kebetulan nyer nak tgk mana yg terbaik.. Canggih sungguh mende2 alah ni. sy nak beli satu utk kegunaan sndr & suami. thanks akak utk info.

amelia shafer said...

Martini/ Nurlulu/ Farah Jasni : hopefully info dapat membantu kita ye.. hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...