Bayang- bayang Hati !

My Precious

05 November 2009

Bila teringat pasal kahwin...

ehmm,...ni gara2 member aku la si Salwa Hamzah dok minta pendapat sana sini pasal persiapan adik dia nak kahwin thn depan...ishhh...mmg zaman la ni sumer mcm tu...tuan punya diri tak kalut ..kami kakak2 ni la yg mengila, mengelabah, menharubiru kan kepala otak..memikirkan apasaja yg terbaik yg mampu untuk dilakukan demi hari bahagia sang adik.....mmg depa sumer bertuah bila dpt kakak mcm kami..sanggup bersusah payah nk merealisasikan hasrat impian sang adik...(biarpun sbnrnya lebih kpd hasrat kami sebab tak dapat yg dihajati masa time kami dulu...hehehe...)

mmg betul..aku pun penah merasai apa yg Salwa (awa) dh rasa...kita sebolehnya nk makesure sumer berjalan lancar, sempurna, perfect, n sanggup berkorban apa saja demi sang adik...tak timbul soal suka menyibuk atau interfere sebab kami dh dulu melalui zaman tu dulu (tanpa bantuan, pandangan dr sapa2..-sumer kena fikir sendiri, carik duit sendiri, buat bunga telur sendiri, pikir la konsep sendiri...apa saja sumer sendiri)...kalau dpt pandangan ibu/ayah...lebih kpd jawapan..."kita buat setakat mampu jer cekk...ibu tak mampu itu..ayah tak mampu ini...yg mana boleh je ye sayang)...itu masa kita..

masa sang adik dh berubah..dah tak de lagi ayat.."kita buat yg mampu..." ayat yang ada kini....
" ok..takpa..nnti kakak pikiaq camner..insyallah bolehhhh..."..sumer boleh...itu boleh ini boleh....kita nak semua yg adik nk tu kita tunaikan...kita sebolehnya nk aturkan itu dan ini memastikan semuanya OK.!!! (walaupun sebenarnya kadang2 sang adik tak minta yg bukan2 atau berlebih2...tp kami sang kakak ni la yg mahu hari bahagia sang adik tu sentiasa diingati dan sentiasa istimewa pd mata tetamu/ ahli keluarga ....) tp kami tetap mahukan yg TERBAIK untuk mereka!!!!dan yg pasti selain ibu ayah..kamilah antara insan yg paling gembira bila majlis itu berjaya...!!!!

post ni bukan la mahu mengungkit ataupun nk highlight bahawa kami ni kakak yg baik...tp sekadar renungan bahawa kami bersedia bekorban, bersusah payah demi sang adik tercinta....
buat adik aku Azlan yg dh hidup berumahtangga dan berjanji sehidup semati dgn pilihan hati yg sangat2 dicintai iaitu Mazdnah...hargailah kehidupan korang dan layarilah kebahagiaan tu sehingga ke penghujung...Angah doakan kebahagiaan korang dua tiada penghujungnya di temani si Comel Ayrish sehingga ke akhirnya... (tu pun kalau tak tambah anak lg la...)

2 comments:

Salwa said...

shahdunya baca ni melia....tapi betul la apa yang dicakapkan tu..soal bajet tu letak sebelah..yang penting happening dan akan diingati sampai bila-bila...

aemie said...

syahdu ek?..mmg syahdu...walaupun kadangkala ada ketikanya kita lah insan yg mungkin tak disenangi atau pun sukar dibawak berbincang..namun ada masanya kitalah orang yg paling lembut jiwanya..jauh disudut hati kita masih ada ruang pertimbangan yg masih boleh diberi peluang..

p.s: oppss..jgn lupa suh adik2 kita tu baca post ni xspecially si bakal pengantin...bukan nk suruh dia balas jasa tp sekurang2nya dia mmpu menjadi seperti kita untuk adik2nya yg lain...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...