Bayang- bayang Hati !

My Precious

03 November 2009

Bila kita terluka..

wahh..post kali ini agak emosi ek..sajer jer nk bincang topik ni...bukan apa..sekadar renungan n panduan bila benda ni berlaku dlm hidup kita..slalunya aku malas nk buka topik ' uka melukai ni..tp..apa salahnya dibincangkan kalau tak menjadi hal pd korang...

korang penah terluka? for sure la penah kan..mustahil la tak penah terluka..tak kisah la..terluka sebab siapa atau kerana apa pun..yg penting T.E.R.L.U.K.A! selalunya korang terluka sebab apa?atau siapa yg menyebabkan korang terluka..?kalau terluka korang wat camner..?

percaya tak kalau aku kata..orang yg paling RAPAT dengan kita la slalu membuatkan hati kita terluka..korang rasa betul tak statement aku ni...(ni statement peribadi aku tau..tak refer mana statik pun..)maybe korang ader yg tak besetuju ngan statement ni...apapun itu yg berlaku pd aku.. korang camner?...ehhmmm...masing2 ader pendapat masing2...tp bg aku... bila orang yg paling rapat dengan kita yg melukakan hati kita adalah sesuatu yg sukar untuk kita luahkan...selalunya kita akan pendam perasaan tu sebab kita tak mahu melukakan hati dia....disebabkan pendam ni lah akan menimbulkan masalah kemudian hari..byk faktor atau sebab kenapa kita buat keputusan untuk pendam kan perasaan tu...samada keadaan akan semakin baik atau semakin buruk hanya keadaan yg tentukan...

mungkin keadaan lebih buruk sekiranya kita pendamkan perasaan tu..tp apa boleh buat ..terpaksa!apa yg slalu aku buat ialah menangis!..pd aku itu salah satu cara untuk aku lepaskan perasaan sedih, terluka, geram, marah dan sakit hati bila hati aku dilukai...dan di sini aku nk share bahawa aku dah temui 1 lg cara untuk aku lepaskan perasaan aku iaitu dengan MELUAHKAN PERASAAN aku dgn MENAIP DI BLOG AKU INI!!!! (aahhh..!!!!lega rasanya!)

4 comments:

Salwa Hamzah said...

melia-haiyaa..amacam sama lak ni..baru nak tulis pasal sedih2 ni...entah la patut ka tak patut nak tulis..dah lama pendam tau...

Eda said...

awat hampa 2 org nih...tension ja...sabaq2...melia klu tension...angkut d90 hg...pi tembak puas2...release tension...awa...hg pi beli la sebijik d90 tuh...puas hati...haha...

Salwa Hamzah said...

mcm sekupang dua d90 tu eda oitt...nnt la jgn diikutkan perasaan sgt...nnt kepala aku botakkkkk

amelia shafer said...

awa, eda...aku rasa blog ni hgpa guna sebaik mungkin..serious ..aku ras blog ni bleh membantu aku release tensen...mmg leh lps nyer...tp agak2 kkalau nk susun ayat..takut ada orang salah tafsir/ jdkan isu apa yg dah kita luahkan...pd aku insyallah mmg leh bantu punyer... mcm eda kata tu betoi..kalau dh ras blog tak leh bantu..masa ni la nk sambaq D90 hahahahah!!!!..jom la kita pi menembak...mmg enjoyyyyy!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...