Bayang- bayang Hati !

My Precious

07 May 2011

Sehari 2 kali accident !!!

Haddoiiii laa... aphal la anak teruna yang sorang ni.. sejak2 ader adik ni.. kemain lasaknyer..
ishhh.. tu baru umo 2 tahun.. harap-harap bila dia besar sikit...kurang la sikit lasaknya..

Semalam aQueen n Mr.King gik bawak Ryan Reezqy gi makan kat Johnny's kat JJ ni.. 
ntah naper la Mr.King tetiba terasa nak makan kt situ..  lepas jer makan..
kitaorang pegi la masuk F.O.S konon2 nak jamu mata..( konon le sangat..:PP)

Tengah-tengah sibuk memcuci mata sambil2 memilih baju utk baby Eve..
tetiba si Ryan sibuk sgt nak main area aQueen berdiri tu.. kat sini ader rak2 baju yg rendah tu.. 
dalam sibuk2 main.. baju yg aQueen pilih tu terjatuh.. bila dh baju tu jatuh.. 
si Ryan ni nak tolong amikkan.. ..niat tu dah baik.. tp malangnya.. 
mata dia tersadung la kt bucu rak tu..!!

adessss ...!!! dah meraung punya kuat.... aQueen tengok ada plak luka berdarah kt tepi ekor mata dia..rupanya tersadung tepi bucu rak yang diperbuat dr besi mcm BESI PAIP 
( iyerrrr..macam besi paip bentuknya.. mmg la bukan guna paip air tu)...

abih..sesi pujuk memujuk diteruskan...amik tisu n lap bahagian yang berdarah tu.. nasib baik la tak teruk..nyaris nak kena biji mata.. kalau kena kat biji mata tu.. eeee....tak mampu nak bayangkan...ishhh.. lenkali ..nak bershopping pun agak2 la kan..tengok la anak tu sama..(cakap kat diri sendiri ni..)... apa yang penting.. sesi menyopping tetap berlaku... sempat capai 3 helai baju utk baby Eve dan sehelai utk Ryan..

kat bawah ni gambar kelopak ekor mata dia yang luka tu..


 close up



lepas tu.. balik jer umah.. si Ryan ni bikin hal lagik..dia  minta mau minum susu... time aQueen tengah tuangkan air panas  kat dalam botol tu..tu.. tetiba..!!!
dia pegik hulurkan tangan tu kat air panas yang mencurah tu!!!!!!!!!!!!!!!....
argghhhhhhhhhhhhh!!.. aphal la mamat yg sorang ni.. tadi baru je eksiden..
dah mai yang 1 lagi pulak...adessss... meraung lagi..
aQueen cepat-cepat masuk toilet pehtu bukak air paip tu dan biar jer tangan tu duduk bawah air tu.. 
orang cakap kena letak air supaya isi tu cepat sejuk dan tak mengelembung.. 
lepas jer letakkan air tu.. aQueen amik Colgate cumurkan kat tangan dia..
alhamdulillah.. ok... mmg tak naik gelembung air tu...
eeee...sabar jer la tau si Ryan ni..


 putih-putih tu Colgate tu la..
( letak jer la ubat gigi jenama apa pun.. kang korang ingat aQueen ni promote Colgate tu plak..)


esok tu.. aQueen tengok luka dan tangan tu takde naik gelembong.. 
dia pun dah ok.. takde sakit.. cuma skang ni.. bila dia nak susu.. 
dia seniri cakap.. " nash..nashh.. (panas..panas)..akit ni..(sakit ni)"
" haaa...tau pun..sakit kan.. len kali abang jangan pegang lg ye.."

dah tak berani nak pegang flask air panas tu..
dah jadi pengajaran la tu..
lepas tengok dah ok... ibu dia pun ajak buat sesi photoshoot..
hahahha.. tak dak keja punya ibu..
ini la budak hensem yg kena air panas n luka kat mata tu...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...