Bayang- bayang Hati !

My Precious

16 October 2009

PENGUBAT SEGALA DERITA!!!


Ibu suker tgk Ryan ngeliat..


My Cutiest H.E.R.O
Baju Newborn pun masih besar untuk Ryan...

Susu ibu untuk Ryan sayang...


The 1st time that Ryan open his eyes...it's GREAT!
Ryan with his 'meja study'

Pls be STRONG my DEAR...!!

Salam..disaat2 hati aku 'gundah gulana' pd post sebelum ni..tetiba jer Allah beri ruang yg mana aku rasa betul2 menenangkan aku...dalam tgh2 mengawal perasaan kelmarin...aku terjumpa album lama yg mana mengandungi gambar wajah'sidia'.. Teringat aku saat disahkan mengandung untuk kali yg ke2..mmg kami dah bersedia untuk menyambut kedatangan keluarga baru setelah sekian lama takde 'production' ..hehe... dan yang pasti kali ini yg diharapkan adalah HERO pertama dalam keluarga..setelah sekian lama menanti..terasa teringin nak mengetahui jantinanya..dan bila doktor mengkabarkan berita gembira melalui 'scan'..(sah..dia LELAKI!!)...hati ini bagai dipujuk supaya tidak menaruh harapan..dan perasaan itu kuteruskan sehingga saat dia dilahirkan pd 20/05/2009 pukul 2.42pg... Sepatutnya itu bukanlah saat yg sesuai untuk dia melihat dunia..kerana usianya didalam kandungan masih muda..tetapi apakan daya..Allah yg lebih berkuasa..aku harus menerima yg dia terpaksa dilahirkan melalui kaedah Ceaserian pd usia 33minggu....hati ini sentiasa memujuk diri agar sentiasa bersedia menerima kehadiran dia biarpun masanya terlalu awal...dan sentiasa berdoa agar dia dilahirkan dengan SEMPURNA dan SELAMAT!!!... Bila terkenang kan saat menyambut dia ke dunia..terasa dunia ni sgt-sgt indah...terlalu indah..kesakitan yg aku alami tiada bermakna...tak tergambar rasa nya. perasaan indah itu...kerana disaat mengetahui yg dia dah selamat dilahirkan..dan diunjukkan oleh jururawat yg menyambut kelahirannya itu akan jantina dan kesihatan tubuh badannya..aku begitu bersyukur kerna kurniaan-Nya yg Maha Kaya...Alhamdulillah...ia rezeki buatku dan keluarga... Biarpun begitu' si dia' tetap perlu diletakkan dibawah pengawasan doktor pakar atas faktor...ketidakmatangan umurnya (prematured)...dia diletakkan didalam incubator bg memastikan dia sihat sebelum boleh meneruskan kehidupan diluar..sepanjang dihospital aku dan suami tak jemu2 melawat dia sambil membawa bekalan untuknya..iaitu susu dr badanku..aku perlu pastikan dia mendapat susuku yg secukupnya agar dia lebih sihat..dan terus sihat...alhamdulillah..dia tidak mengambil masa yg lama untuk 'survive'...aku tahu dia cukup kuat untuk mengharungi saat2 getir itu bagi aku...setelah 19hari..doktor pun melepaskan dia untuk kami meneruskan tugas kami sebagai ibu bapa...tak sabar rasanya untuk aku membawa dia pulang untuk kami meneruskan kehidupan seperti keluarga yg lain.. Kunamakan dia AYRELL RYAN REEZQY...yg membawa maksud..REZEKI PINTU SYURGA... Bingkisan buat anakku..."Moga Ryan Reezqy menjadi anak yg taat pd ibu n ayah..dan membawa rezeki untuk seluruh ahli keluarga kita"...amin..sesungguhnya dialah PENGUBAT segalanya...PENGUBAT SEGALA DERITA!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...