Bayang- bayang Hati !

My Precious

15 October 2009

Bila kesabaran kita diuji...

salam..ehmm..ari ni mmg mood aku rasanya mcm tak begitu best..bukan sebab apa..kekadang terfikir "kenapa bila kita buat baik..yg dibalas tu tak semestinya baik...pada kita..(biarpun kata Allah itu yg terbaik untuk kita"...kenkadang tiba masanya kesabaran kita diuji..apa bentuk ujian tu mmg byk..nasib ler nk dpt yg % kecabaran tu tinggi atau rendah..

kalau diikut hati mmg dh lama dah..terlalu lama menyimpan,memendam,memeruk,menyembunyikan rasa..tp apakan daya..bila dah kesabaran tak mampu ditahan..maka....(ia meletus!!!!)

samada..yg terjadi tu menjadi lebih baik ..atau menjadi lebih buruk..bergantung pd kita mengawal situasi...untuk hari ini aku rasa..aku seperti dh tak mampu mengawal situasi..(mulutku ini)..sehingga terlantur kata2 yg mungkin (pasti!!) menyakitkan hati,telinga...dr mulut yg (sentiasa mengunci sebelum ini)...nasib la..apa nk buat...terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata..ehmmm...

kepada ' siapa' yg dah kena ..ingat lah..kesabaran manusia ini (aku la)..ader batasnya...sebab jgn fikir sebaik2 manusia tak mampu menjadi sejahat2 manusia..dan tak semestinya yg 'sejahat2' ini tak mampu menjadi sebaik-baiknya..apapun doakan hanya yg terbaik untuk kita..

jadi..sentiasalah berfikir bhw setiap manusia ada hati dan perasaan..dannn...perasaan itu jgn dipermainkan...!!!

4 comments:

arelan said...

huh2. . .what's happen my sis??:D

aemie said...

nnti kita sembang ek..huhuhu!

Crow-Z said...

Cantik blog kau amy.Nak lebih expose?
Search here http://www.mybloglog.com/buzz/members/easytomakecash
Tq.

aemie said...

crow-z..tq..by the way ko saper ek??konpius la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...