Bayang- bayang Hati !

My Precious

25 September 2009

Pra Aidilfitri

Alhamdulillah...thn ni aku n family berkesempatan menyambut lebaran aidilfitri di kampung suami di Kelantan..mmmg meriah sangat2 di tambah dengan kehadiran anggota baru keluarga iaitu Ayrell Ryan Reezqy...anak bongsu ku (bongsu ke??..heheh)...kami bertolak balik 2 hari sebelum raya..maklumlah hajat dihati tu nk berbuka bersama mak ayah mertua...so..terpaksa la aku tinggalkan ibu n ayah aku beraya berdua...(adik aku pun beraya bersama keluarga mertua)...nk buat camanakan..thn lps kami semua beraya bersama ibu n ayah..so giliran thn ni terpaksa beraya di rumah mertua masing2....sori ye ibu ayah...


So..sampai pd hari bertolak tu..lebih kurang kul 4.45pagi aku n anak2 pun bangun untuk memulakan perjalanan..sebelum bertolaktu biasala...bersalaman ngan ibu n ayah..siap mohon ampun maaf sekali..huhu...sedih gak la..nk tinggal kan depa 2 tu...tp terpaksa...so..slps keluar dr umah tu kami singgah KFC dulu ler..nak beli makanan untuk bersahur...kami pun memulakan perjalanan...alhamdulillah cuaca elok sgt..tp sejuk..traffic pun ok...ader byk gak keta yg bertolak pagi tu..tp takde la sampai jem kan...


Lebih kurang kul 6.45pgi..kami sampai area tasik banding...di situ aku nmpk ader 2 biji keta bg lampu tinggi...so aku suh hubby slowkan keta...yelah biasanya kalau ader keta yg kasi signal mcm tu ..maknanya di depan ader berlaku sesuatu..(accident/ binatang lalu )....tak sampai 100m lps tu..ader 1 selekoh..hubby mmg dh standby...tgk2 dihadapan kami ader 9 ekor GAJAH!!!...Masyallah...terkejut sgt time tu..yelah....biasanya jumpa 4-5 ekor..tu pun paling dekat jarak lebih kurang50-200m...mmg aku dh terpanik..coz 2 ekor gajah yg besar skali tu dh melintas dihadapan kami...so..ader lg 7 ekor diseberang jalan..kami terhimpit diantara 2 & 7 ekor gajah tu...really menakutkan coz gajah yg besar tu dh berbunyi2 n berjalan kearah kereta kami ..jarak lebih kurang 5 kaki dr keta..!!!eeee..gerun sesngat.....actually gajah tu terkejut gaks coz keta Gen2 didepan keta kami tu bukak lamp tinggi...petua sekiranya terjumpa gajah..."JGN HON, RENDAHKAN LAMPU, JGN KUAR DR KETA,...so kepada sesiapa yg ingin lalu jalan GRIK tu ingat2 la ye...


Ehm...lebih kurang kul 11 pagi kami selamat sampai ke kelantan ...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...